Krizové řízení firmy
Překročily snižující se výnosy vaší firmy únosnou mez? Nemůžete a nechcete již dále firmu doplácet a financovat její ztráty? Je nejvyšší čas se postavit k problému čelem a přiznat si, že takto to dále nejde. První otázkou, kterou bychom si měli v takové situaci položit je, v jakém stavu se aktuálně firma skutečně nachází, a zda má ještě smysl ji zachraňovat nebo se zaměřit spíše na její likvidaci.
Pokud se rozhodneme pro lepší z variant – tedy pokusit se vybudovanou společnost zachránit, ale sami to již nezvládneme, je ideální volbou využít služeb krizového manažera.
Krizové řízení malých firem
U větších firem o nástupu krizového režimu většinou rozhoduje hned několik členů představenstva či rady. Pokud jste však vlastníky menšího podniku, zůstává rozhodnutí pro krizové řízení většinou jen na vás č malém okruhu spolupracovníků. Jelikož víme, kolik úsilí, času a financí vás rozjezd firmy určitě stál, bude kromě našich letitých zkušeností obrovskou devízou také osobní a lidský přístup nejen k vám. K firmě i jejím zaměstnancům se budeme chovat s úctou a pokud si to nebudete přát, nemusí se o důvodu našeho působení vůbec dozvědět.
Jak probíhá krizové řízení firmy?
První a nejdůležitější úkol, který nás společně čeká, je zjištění všech příčin krize. Nyní již není potřeba před námi cokoliv skrývat. Právě naopak, čím více informací od vás k vzniku situace dostaneme, tím efektivnější a rychlejší může naše cesta být. Často však záleží na úhlu pohledu, proto budeme chtít slyšet také názory dalších členů managementu i klíčových zaměstnanců. Majitelé firem často zůstanou u zastaralých procesů nebo nepříliš ideálních vizí, které musíme společně odbourat.
Ozdravení a stabilizace firmy
Jakmile společně najdeme všechny problémy a pomůžeme vám odhalit vzorec vašeho chybného uvažování, můžeme se pustit do samotné revitalizace firmy. Ta bude začínat kompletním shrnutím situace, analýzou a zjištění silných stránek firmy, od kterých se následně odrazíme.
Jakmile se zbavíme veškerých chybných metod a procesů, zaměříme se společně na získávání finančních zdrojů pro další rozjezd. Zlepšíme tedy systém proplacení faktur a posvítíme si na případné dlužníky, příp. také vyřadíme a následně za účelem zisku prodáme přebytečný a nepotřebného dlouhodobého majetku či zbytečně objemných zásob.
Posvítíme si také na veškerá firemní pasiva. Pro vaše úvěry a půjčky zařídíme refinancování, které budete lépe zvládat, případné věřitele zase požádáme o vystavení splátkového kalendáře. A v neposlední řadě zrušíme také závazky, které ke svému podnikání bezpodmínečně nepotřebujete.
Jak vést firmu dál?
Nadále budeme dohlížet na správný chod firmy a budeme vás především učit správně řídit podnik, vyhodnocovat příp. další nápady k podnikání nebo vás naučíme optimálně a pružně reagovat na veškeré poptávky nebo novinky v oboru tak, abyste s konkurencí jen nedrželi krok, ale konečně mohli závodit!